Ensinnäkin hyvää vuotta 2009!
Vuosi on alkanut iihanissa talvisissa pakkassäissä ja luntakin tuli täs täl viikol. :)) Vuoden vaihtuminen sujui meillä rauhallisissa merkeissä. Eivät olleet kumpikaan moksiskaan paukkeesta ja välkkeestä, vaikka mua jännitti vähän et miten Tao suhtautu, kun oli sen ensimmäinen uusvuos. Nojoo taisin minä ite lopulta enemmän säikähdellä rakketeja varsinki uudenvuoden jälkeen, kun niitä edelleen paukutellaan. Pariin otteeseen yllättäen niin vieres on pamahtanu, että ihme ja onni etteivät ole pelästyneet..

3.1 alkoi Taon kanssa meillä toko2-kurssi. Harjoittelussa oli seuraamista, sivulle tuloa ja kontaktia sekä liikkeestä maahanmenoaoa.
Liikkeestä maahanmeno on Taolle ehdottomasti se helpoin ja varmin liike ja ainoa jota silloin tällöin harjoittelemme jo liikkeenomaisesti. Seuraamisessa lyhyet pätkät suht tiheällä palkkaamisella menevät keskimäärin jo ihan hyvin. Mutta nyt pitäis alkaa saada enemmän matkaa ja vähentää palkkauksen tiheyttä vähitellen. Mutta apua kun en mä tiiä mis vaiheessa? Kun pelkään, että vaikeutan liian nopeesti, mutta toisaalta taas pelkään jääväni jankkaamaan samaan ja tylsistyttämään Taon ihan kokonaan. Kurssin ohjaajat vaikuttivat tosi mukavilta, ja ylipäätään koko kurssi. Kotona oon mä lähinnä harjotellu ittekseni käännöksiä, kun niitä kai tulevilla kurssi kerroilla aletaan harjoittelemaan koiran kanssa. Ni asioita vois varmaan se helpottaa et mä ite ees vähän ehkä oisin ymmärtäny miten kulmat kuulus tehä..

Tessusta vielä senverta, että mä oon alkanu pitää sitä metikössä vähän vapaana. Ihan hyvin se mukana pysyy, oikeastaan paremminkin kuin hihnassa. Pitää vaan olla hirmu tarkka ettei lähistöllä ole koiria, ihmisiä tai muuta mielenkiintoista, sillä Tessun luoksetulo ei ole 100% varma. Tessun maailmassa kun tärkeysjärjestys on
1. omat jutut, kuten mietiskely
2. hajut
3. kaverikoirat
4. jotkut superherkut
5. ihmiset (ne on kivoi, jos niil on iso pehmee sänky ja lattialämmitys. ;) )

:))