Voi että kuin mä säikähdin, kun Tao alko ontumaan viime keskiviikko aamuna. Ei varannut ollenkaan painoa oikealle etujalalle. Mä kerkesin miettii kaiken alkaen siitä, että sillä on jaloissa jotain kasvuhäiriöö, että mä oisin ´rikkonu´ sen tai jotain.. Vaikka tunnustellessa aristus kohta oli selkeesi anturassa, mutta silti, kun en mä noista mitään tiiä.
  Torstaina mentiin eläinlääkärille ja eläinlääkäri ei päällisin puolin nähnyt tai löytänyt mitään muuta kuin pienen epätasaisen kohdan anturasta. Siispä Tao rauhoitettiin ja otettiin röntken tassusta. Röntkenessä näkyi anturassa pieniä tikunpalasia. Ilmeisesti Tao oli saanut joskus ulkona tassuun lasinsirun tai vastaavan, joka oli lähtenyt pois, mutta jättänyt anturaan pienen haavan ja siihen oli sitten päässyt tikunpaloja. Palat poistettiin ja tassuun laitettiin side. Kipulääkettä 7 päiväksi ja antibiotti 10 päiväksi, sillä tikut olivat aiheuttaneet tulehduksen.

Kotiin saatiin todella unenpöppöröinen kaveri, joka nukkui vielä kotona runsaasti. Vähän taisi pienellä olla alkuun huono olo, sillä se jonkin verran kuolasi. Illemmalla kun Tao alkoi herätä, oli ihmetys suuri kun tassussa oli ´joku juttu´. Kovasti olisi tehnyt mieli repiä tassusidettä pois, joten jouduttiin laittamaan kauluri yöksi (+aina silloin, kun Tao ei ole vahdittuna). Toinen oli aika raasu, kun se sai melkoisen raivarin, ärsyttävälle kaulahommalle. Ehkä noin 15 sekunttia ärinämurina. (Ärrimurrimurrinäriin yhyy) ja sen jälkeen oltiin ihan et: "tää on tyhmää, mut mä kestän tämän koska mami niin sanoo ja mä oon super-Tao." 

vielä ihan nukuksissa

Ulkona Taolla pitää olla tassussa sellanen tossu ainakin viikon. Kuten joku pikkulapsi sanoi "mihin pikkukoira on kadottanut muut kenkänsä?"  :)
Menoa ei tossu ja side haittaa. Uusi mukava leikki on tossuhepuli. Eli juostaan superlujaa ja lyödään tossu tassuu maahan niin että kuuluu iihana lätsähdys, mikä saa aikaan vielä enemmän hepulia.


Tänään oli toko2-kurssin kolmas kerta. Alkuun olin ajatellut, että meneme vain kuunteluoppilaiksi tassun takia, mutta koska tuo ei koiraa häirinnyt ja turhautumista  (seinän syöminen, tyynyjen tuhoaminen ja muu ´kehittävä´) oli ilmassa niin..
  Tällä kerralla harjoittelussa oli hyppy ja liikkeestä seisominen. Hyppyä en Taon kanssa uskaltanut ottaa kuin yhden kerran aivan matalalla esteellä. Sillä aikaa, kun muut harjoittelivat hyppyä, me teimme Taon kanssa seuraamispätkiä. Edelliskerran jännittämisestä ei ollut tietoakaan. Mitä lie silloin ollutkaan.. Tao teki ihan tosi hyviä seuraamispätkiä! Piti oikean paikan kulmissa ja muissa epäämäräsissä koukeroissa. Katseenkin laski vain pariin otteeseen, mikä meille on jo tosi hyvin. :) Otin ensimmäistä kertaa häiriössä myös juoksussa seuraamista lyhyitä suoria pätkiä, ja siinäkin paikka pysyi paikka hyvin. Samoin kontakti, itse asiassa paremmin kuin kotitreeneis. 
 Liikkeestä seisominen on meillä edelleen täysin käsiavustettua. Kouluttajalta saatiin hyvä neuvo että vois harJotella takapalkkauksen ja alkaa käyttää sitä. Mä tykkään kun tuolla saa niin ihanasti henkilökohtasta palautetta ja neuvoa!
Tunti kului tosi nopeesti jotenki, ja mä unohdin pitää välissä pikku tauon, mutta silti Tao jakso keskittyä hirmu hyvin!

Äää Tao on vaan niin hienopoika, mammanmuru, sylivauva!<3
Tessu kans!<3 Oikeesti mitä mä tekisinkää jos noita kahta ei ois!